Wie.M.

Poradnik: Klient, który wysyła fałszywe potwierdzenie wpłaty.

 Sprzedajesz w sklepie internetowym? Czy zdarza Ci się prosić klienta o przesłanie potwierdzenia przelewu, celem szybszej realizacji wysyłki? Warto poczekać na zaksięgowanie przelewu, przeczytaj dlaczego... 

O wyłudzenia w sklepie internetowym nie jest trudno. Wyłudzenia i próby oszustwa zdarzają się dość często. Artykuł został zainspirowany prawdziwymi zdarzeniami osób, które prowadzą swoje sklepy internetowe. 

 

Sytuacje w jakich znalazły się osoby posiadające swoje klepy internetowe.

Brak zaksięgowanej wpłaty, pomimo przysłania potwierdzenia przelewu.

Jak działać? 

Sprawdź dokładnie, czy na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata dokonana przez klienta. Jeżeli nie, działaj zgodnie ze wskazówkami opisanymi poniżej.

Wydrukuj potwierdzenia, maile i wiadomości z klientem, który wysłał Ci potwierdzenie przelewu.

 

 

 

 

 

 

Podrabianie dokumentów bankowych jest traktowane z wielką surowością prawa. Art. 270kk - do 5 lat pozbawienia wolności, ścigane z urzędu.

Art. 270

§ 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, zaopatrzony cudzym podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego dokumentu używa.

§ 2 a. W przypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

§ 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

 

Co gdy klient wysyła Ci screena z telefonu z Twoim nazwiskiem, kwotą i tytułem przelewu ale bez numeru konta, bo "nie złapał się w kadr" ?

Możesz zgłosić organom ścigania próbę wyłudzenia i oszustwo Art. 286. KK

 

Zarzucenie przestępstwa z art. 286 § 1 kk tj. oszustwa jest sposób działania sprawcy. Może on polegać na:

  • wprowadzeniu w błąd – czyli wywołaniu mylnego obrazu rzeczywistości (przekonaniu, że obraz będący przedmiotem planowanej transakcji jest oryginałem namalowanym przez znanego artystę, podczas gdy jest to kopia lub np. przekonaniu przy zawarciu pożyczki o tym, że pożyczkobiorca będzie mógł zwrócić zaciągnięty dług, podczas gdy w chwili zawierania umowy jest już bankrutem i nie ma widoków na jakąkolwiek zmianę swojej sytuacji.
  • wyzyskaniu błędu pokrzywdzonego – czyli wykorzystanie tego, że pokrzywdzony jest w błędnym przekonaniu co do pewnych okoliczności (np. gdy pokrzywdzony mylnie postrzega sprawcę jako osobę o określonych kwalifikacjach np. lekarza, czy doświadczonego doradcę finansowego, podczas gdy sprawca nie ma w tym zakresie żadnego doświadczenia, a mimo to przyjmuje trudne zlecenie, którego realizacja wymaga kompetencji i doświadczenia, których sprawca nie posiada)
  • wyzyskaniu niezdolności pokrzywdzonego do należytego pojmowania przedsiębranego działania – czyli wykorzystanie sytuacji, w której pokrzywdzony ze względu na różne przyczyny (np. choroba, wiek, naiwność) nie jest w stanie właściwie zrozumieć swojego działania.

 

21 sierpnia 2017

BLOG

WIERTEL MAGDA © 2019

KONTAKT

tel. 789 199 542

GDAŃSK

Sprzedaż internetowa

Swoje usługi kieruje głównie do sklepów internetowych, które chcą zwiększyć sprzedaż. Zwiększenie sprzedaży następuje poprzez zoptymalizowanie wielu składowych. Na składowe optymalizacji sklepu internetowego, składają się takie czynniki jak: widoczność w wyszukiwarce Google, skuteczna reklama, sposoby pozyskiwania nowych klientów, responsywność strony i dobra strategia marketingowa.

Zwiększenie sprzedaży to nie tylko reklama. Następuje po dotarciu do odpowiednich klientów. Samo założenie sklepu internetowego nie gwarantuje tego, że cokolwiek sprzedaż. Jeżeli Twój sklep internetowy nie generuje zysków, warto zastanowić się dlaczego. Warto zadbać o wystylizowanie brandu i marketing Twojego sklepu internetowego.

Brand — Twoja firma oczami klienta

Branding to tworzenie spójnej wizji Twojej firmy. Łączenie wielu elementów w jedną komplementarną całość. Klienci zwracają uwagę na estetyczność strony, walory użytkowe i merytoryczne treści. Chcąc skorzystać z Twoich usług, przeszukują internet w poszukiwaniu opinii na Twój temat. Nie pozwól, żeby jeden mały detal spowodował utracenie jakiegokolwiek klienta.

Zaistnienie w branży e-commerce z czasem staje się coraz trudniejszą sprawą. Sklepy internetowe zyskały na popularności. Konsumenci i przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z zakupów internetowych, oszczędzając czas i pieniądze. Odpowiednio dobrana strategia marketingowa i jej elementy, powinny tworzyć spójną całość. Marketing internetowy i dobry brand są od siebie ściśle zależne. Nawzajem na siebie wpływają.

Strategia marketingowa nie będzie istnieć, jeżeli nie mamy stworzonego spójnego brandu. Spójny brand to materiały marketingowe, takie jak graficzne przedstawienie firmy czy jej logo. Spójny brand to też wizja firmy i jej założenia. Hasła reklamowe zgodne z ofertą, którą przedstawia Twój sklep. Witryna przyjazna Twoim potencjalnym klientom pod względem użytkowym i wizualnym. Dobry plan i marketing przedstawi Twoim klientom to, czego potrzebują.

Skuteczna reklama

Drogą do sukcesu nie jest reklama, a skuteczna reklama. Reklama, która generuje zyski. Najlepsze reklamy to te, które angażują u odbiorcy jego emocje i odczucia. Stworzenie reklamy, która będzie angażować Twojego potencjalnego klienta, wymaga dużo wysiłku.

Jak zwiększyć sprzedaż?

Najpierw należy zastanowić się, kim może być Twój potencjalny klient. Żeby dobrze zrozumieć swojego klienta, postaraj się stworzyć jego profil. Odpowiedz sobie na różne pytania dotyczące Twojego potencjalnego klienta:

  • Czym się zajmuje?
  • Co potrzebuje?
  • Jakie wartości mogą nim kierować?
  • Czego oczekuje od produktu?
  • Jakie są jego wymagania?
  • Jakie są zainteresowania Twojego potencjalnego klienta?
  • O której godzinie najczęściej będzie przeglądać stronę Twojego sklepu internetowego?
  • Czy będzie przeglądał stronę w pośpiechu, czy na spokojnie?

 

Jeżeli dostosujesz reklamy swojego sklepu internetowego do klienta, możesz liczyć na zwiększenie sprzedaży. Po przeczytaniu tego tekstu powinieneś już wiedzieć, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać?

Napisz do mnie: kontakt@wiertel-magda.pl